Pozycjonowanie krok po kroku

Jednym ze sposobów pozycjonowania stron internetowych jest metoda SEM to znaczy z angielskiego Serach Engine Marketing. Nasuwa się nurtujące pytanie, w jaki sposób metoda SEM różni się od SEO. Odpowiedź jest niezwykle banalna, albowiem metoda SEM jest intensywnie związana z zainwestowaniem odpowiedniej kwoty pieniędzy. Dla szybkiego odróżnienia, w Polsce na sposób pozycjonowania SEM mówi się płatny, natomiast na SEO – metoda naturalna. Do sposobów popularyzacji danej witryny należy między innymi korzystanie z linków sponsorowanych, gdzie opłata ściągana jest na zasadzie PPC (Pay Per Click) lub CPM (Cost Per Mile) – sposób pierwszy polega na zapłacie za jednorazowe kliknięcia zamieszczone linka, a sposób drugi na zapłacie po tysięcznym wyświetleniu konkretnej reklamy. Do typowych walorów metody SEM zalicza się bezpieczne pierwsza pozycja w wyszukiwarkach, gwarancja trwałości istnienia w spisie przeglądarek. Kolejną zaletą jest oczywiście to, że takie procesy jak optymalizacja domeny nie są już żądane. Istotny jest zarówno fakt, iż notki, które są umieszczone na stronie nie mają wpływu na pozycjonowanie stron . Jednak wybitnie zasadniczą wadą tej formy pozycjonowania mogą być dosyć wielkie koszty. Tym samym na tego typu rodzaj pozycjonowania mogą sobie pozwolić tylko i wyłącznie firmy, posiadające właściwy, to znaczy nadzwyczaj wysoki budżet, który są w stanie przeznaczyć na reklamę firmy. Jak widać nie jest to forma właściwa i dostępna dla wszystkich (ze względów finansowych). Na nią mogą sobie pozwolić wyłącznie przedsiębiorstwa z długotrwałym stażem na rynku plus właściwie już rozbudowane, niewielkie firmy po prostu na to nie stać, w związku z czym najczęściej wybierają one metodą SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *